“BAS Малий бізнес” – це готове рішення для управління та обліку на підприємствах малого бізнесу. У програмі реалізоване усе найнеобхідніше для оперативного обліку, контролю, аналізу і планування на підприємствах з такими напрямами діяльності, як надання послуг (сервіс), підрядні (проектні) роботи, виробництво продукції, торгівля.
Програмний продукт “BAS Малий бізнес” допомагає підвищити ефективність роботи компанії, надаючи власникам і керівникам широкий спектр інструментів для управління, а співробітникам – нові можливості для продуктивної роботи. Рішення не переобтяжене зайвою функціональністю, його можна легко настроїти на особливості організації управління та обліку в компанії – це забезпечує можливість “швидкого старту” і зручність щоденної роботи. Програма реалізована повністю на керованих формах. Це дозволяє використовувати її в режимі товстого, тонкого або веб-клієнта, тобто працювати з системою з будь-якої точки світу.
Можливості рішення BAS Малий бізнес
Програма дозволяє автоматизувати такі види діяльності:
- виробництво продукції;
- виконання робіт, надання послуг;
- маркетинг і продажі;
- постачання і закупівлі;
- запаси і склад;
- грошові кошти;
- фінанси;
- необоротні активи;
- кадри і розрахунки з персоналом.
В єдиній інформаційній базі:
- база клієнтів;
- банківські і касові операції, клієнт-банк, платіжний календар;
- розрахунки з контрагентами, персоналом;
- облік матеріалів, товарів, продукції;
- замовлення клієнтів, замовлення-наряди;
- планування та облік виконання робіт і надання послуг;
- планування та облік виробничих операцій;
- планування завантаження ресурсів підприємства;
- торгові операції, у тому числі роздрібні продажі;
- облік персоналу, розрахунок заробітної плати;
- облік витрат і розрахунок собівартості;
- майно, капітал;
- доходи, витрати, прибутки і збитки;
- підготовка регламентованих звітів для ФОП на ССО;
- фінансове планування (бюджетування) тощо.
Широкий спектр звітів забезпечує власникам, керівникам і співробітникам можливість швидко отримувати інформацію – у зручній для роботи і прийняття рішень формі, з необхідною оперативністю і деталізацією.
Програма не призначена для ведення бухгалтерського та податкового обліку – для цих цілей зручно використовувати рішення “BAS Бухгалтерія”, і користуватися вивантаженням даних в це прикладне рішення.
Маркетинг і продажі
“BAS Малий бізнес” підтримує ведення товарного асортименту, цін і знижок підприємства, планування продажів, а також роботу з покупцями і замовниками.
Автоматизовані операції з товарним асортиментом:
- реєстрація та зберігання номенклатури товарів і послуг підприємства;
- реєстрація, зберігання різних видів цін номенклатури, друк прайс-листа;
- реєстрація видів знижок і націнок;
- установка і зміна ціни, розрахунок ціни за базовим видами цін, цінами номенклатури, або цінами контрагента, округлення цін.
Плани продажів можуть формуватися в натуральному і вартісному виразі і складатися по підприємству в цілому або по окремих підрозділах.
Для аналізу ефективності продажів формується план-фактний аналіз продажів по окремих підрозділах, номенклатурних групах і товарів.
Підготовка продажів і робота з клієнтами в “BAS Малий бізнес” здійснюються операціями:
- реєстрація і зберігання контактної інформації клієнтів
- реєстрація договорів з покупцями
- реєстрація і зберігання списку контактних осіб контрагентів та їх контактної інформації
- реєстрація подій при взаємодії з покупцями і замовниками – вхідні і вихідні дзвінки, листи, зустрічі тощо
- реєстрація замовлень покупців (замовлення фактично є специфікацією до договору, в якому відображені види товарів, робіт, терміни постачання/виконання, а також вартість)
- реєстрація замовлень-нарядів (замовлення-наряд є одночасно документом планування виконання робіт і надання послуг, а також фактичним документом, що підтверджує факт виконання робіт, надання послуг, продажу товарів, обліку матеріальних і трудових витрат)
- об’єднання замовлень покупців в проекти
- формування графіку відвантаження товарів, виконання робіт, надання послуг
- забезпечення потреби в товарах, роботах, послугах, які створюються замовленнями покупців шляхом резервування вільних залишків товарів на складах, розміщення в замовленнях постачальникам і/або замовленнях на виробництво
- відстежування забезпечення замовлення покупця товарами, продукцією, роботами і послугами
Документальне оформлення продажів продукції, робіт і послуг здійснюється товарними накладними або актами виконаних робіт, а також в заказах-нарядах. На підставі документів продажів формуються податкові документи.
Роздрібні продажі
“BAS Малий бізнес” може використовуватися в автоматизованих і неавтоматизованих роздрібних торгових точках. Підтримується ведення кількісно-сумового або сумового обліку. Підтримується формування і друк етикеток і цінників.
Передбачає формування наступних звітів:
- звіт по рухах і залишках товару в роздрібних цінах,
- звіт з продажу в роздрібних цінах.
Постачання та закупівлі
“BAS Малий бізнес” забезпечує підтримку процесу управління запасами підприємства.
Службі постачання оперативно надається інформація для визначення і забезпечення внутрішніх і зовнішніх потреб в товарах і послугах: про наявність незабезпечених потреб в товарно-матеріальних запасах, роботах і послугах, про фактичні закупівлі, про відкриті замовлення постачальникам і замовлення на виробництво.
Забезпечення потреб здійснюється резервуванням товарів у вільному залишку в місцях зберігання, а також розміщенням в замовленнях постачальникам і в замовленнях на виробництво.
Для забезпечення процесу закупівель товарів, послуг і роботи з постачальниками автоматизовані операції:
- реєстрація постачальників і контактної інформації;
- зберігання цін постачальників і конкурентів, друк прайс-листа контрагента;
- зберігання види цін, виду знижки, види цін контрагента за договором;
- зберігання інформації про користувача, котрий змінив ціну номенклатури контрагента;
- реєстрація та зберігання списку контактних осіб контрагентів і їх контактної інформації;
- реєстрація подій при взаємодії з постачальниками та підрядниками – вхідні та вихідні дзвінки, листи, зустрічі та інше;оформлення замовлень постачальникам і контроль їх виконання;
- формування графіків поставок;
- розрахунок потреб у запасах, визначення дефіциту запасів, формування рекомендацій на поповнення запасів шляхом формування замовлень на виробництво або замовлень постачальникам.
Надходження товарно-матеріальних запасів на підприємство може відображатися за різними схемами:
- надходження за плату від контрагента,
- придбання підзвітною особою,
- прийом на реалізацію від комісіонера,
- отримання давальницької сировини і матеріалів у переробку.
Підтримується функція реєстрації надходження додаткових витрат на придбання товарно-матеріальних запасів.
Запаси і склад
Для ведення обліку запасів підприємства на необмеженій кількості складів передбачені наступні можливості:
- роздільний облік запасів – власних товарів, матеріалів, продукції, а також товарів, прийнятих і переданих на комісію, і матеріалів, прийнятих і переданих в переробку;
- облік довільних характеристик номенклатури (колір, розмір і т. д.), а також партій запасів; облік у розрізі осередків місць зберігання (зони, комори, стелажі, полиці і т. п.);
- переміщення запасів (між місцями зберігання, видача в експлуатацію і повернення з експлуатації, списання на внутрішні потреби);
- резервування запасів (облік запасів і витрат в розрізі замовлень покупців);
- облік запасів у розрізі ВМД;
- використання ордерної схеми обліку запасів (прибуткові складські ордери, видаткові складські ордери);
- друк етикеток і цінників.
Підтримуються функції інвентаризації запасів і відображення результатів інвентаризації – оприбуткування та списання запасів.
Роботи, послуги, виробництво
“BAS Малий бізнес” підтримує управління процесами виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг.
- Управління даними про склад і технологію виконаних робіт і виготовленої продукції здійснюється за допомогою специфікацій.
- План-графік виробництва продукції формується замовленнями на виробництво; план-графік виконання робіт, надання послуг – замовленнями на виробництво і замовлення-нарядами.
- Планування завантаження ресурсів підприємства здійснюється замовленнями на виробництво і замовленнями-нарядами.
- Замовлення на виробництво, що реєструються, мають наступні особливості:
- можуть бути джерелами забезпечення потреб за замовленнями покупців;
- за замовленнями на виробництво розраховується потреба в матеріалах і комплектуючих;
- у відкритих замовленнях на виробництво можуть бути розміщені потреби, утворені новими замовленнями покупців.
- Конфігурація дозволяє реєструвати факт виготовлення продукції. Випуск може бути оформлений як у виробничому підрозділі, так і на складі (наприклад, фасування, збірка комплектів). Продукція числиться за структурною одиницею, що її випустила і може бути переміщена в іншу структурну одиницю – наприклад, на склад для подальшого продажу або в наступний цех по технологічному маршруту.
- Факт виконання роботи (надання послуги) і здача її замовнику відображаються актом виконаних робіт, а також безпосередньо в замовленнях-нарядах.
Для планування робіт співробітників служать дві функції:
- відрядні наряди – використовуються для видачі завдань на виконання технологічних операцій виробничого циклу виконавцям з відрядною оплатою праці; наряди можуть бути індивідуальними і бригадними;
- завдання на роботу – використовуються для планування завантаження співробітників в рамках внутрішніх або зовнішніх проектів.
Передбачається реєстрація фактичних відомостей про виконання робіт за нарядами і завданнями. Ця інформація може бути використана надалі для розрахунку заробітної плати, а також для оцінки ефективності роботи і проведення план-фактного аналізу роботи персоналу.
Для обліку витрат підприємства та розрахунку фактичної собівартості підтримуються наступні функції:
- облік фактичних витрат – ведеться в необхідних розрізах у вартісному і натуральному вимірі;
- розподіл матеріальних і нематеріальних витрат, понесених на випуск, – може бути вироблено як за вказаний період, так і на підставі конкретного документа випуску;
- регламентний розрахунок фактичної собівартості випуску при закритті періоду;
- звіт про собівартість випущеної продукції і виконаних робіт.
Реалізований простий механізм виконання робіт і надання послуг з використанням замовлень-нарядів (документів, що поєднують в собі функції замовлення покупця, рахунку на оплату, акту виконаних робіт і витратної накладної для сфери сервісних послуг).
Грошові кошти
Програма дозволяє вести облік грошових коштів, а також формувати оперативний платіжний календар. Управління грошовими коштами включає:
- облік руху грошових коштів в касі і на банківських рахунках
- оформлення первинних документів по банку і касі
- розрахунки з підзвітними особами
- формування платіжного календаря
- інтеграція з системою “клієнт-банк”
Зарплата і персонал
“BAS Малий бізнес” підтримує кадровий облік персоналу, включно зі співробітниками, що працюють за сумісництвом, облік робочого часу (табель) і розрахунок заробітної плати.
Кадровий облік включає в себе наступні функції:
- оформлення прийому на роботу,
- кадрове переміщення,
- звільнення.
Можливості щодо розрахунку заробітної плати:
- розрахунок заробітної плати, податків (ПДФО) і взносів (ЄСВ) здійснюється в розрізі видів нарахувань та утримань єдиним документом “Нарахування заробітної плати”;
- розрахунок відрядної заробітної плати;
- формування платіжних відомостей на виплату зарплати та авансу співробітникам;
- облік робочого часу – використовується табель обліку робочого часу, що дозволяє вести облік часу як по днях, так і зведено, за період.
У розділі передбачена можливість формувати аналітичні звіти по розрахунках з персоналом, нарахуваннях і утриманнях співробітників.
Майно
“BAS Малий бізнес” забезпечує ведення обліку майна (необоротних активів) – основних засобів і нематеріальних активів організації:
- прийняття до обліку,
- зміна параметрів,
- розрахунок амортизації,
- продаж та списання.
Фінанси
- У програмі “BAS Малий бізнес” реалізована можливість ведення управлінського обліку, отримання управлінського балансу, формування та аналізу фінансового результату; передбачений управлінський план рахунків і механізм формування управлінських проведень документів.
- Завдяки наявності таких звітів, як оборотно-сальдова відомість, грошові кошти, доходи і витрати, прикладне рішення дозволяє формувати фінансову звітність за довільний період часу.
- Для обліку доходів і витрат використовується метод нарахування або метод нарахування і касовий метод.
- Аналітичний облік доходів і витрат методом нарахування ведеться в розрізі напрямів діяльності, підрозділів, замовлень покупців, статей (рахунків) доходів і витрат.
За даними управлінського обліку користувач отримує можливість формувати основні фінансові звіти:
- управлінський баланс;
- звіт про прибутки та збитки;
- звіт про рух грошових коштів.
В системі існує можливість реєстрації фінансових планів (бюджетів):
- прогнозний баланс,
- бюджет прибутків та збитків,
- бюджет руху грошових коштів.
Також в розділі передбачені засоби для нарахування податків, введення і розподілу інших витрат, виклик процедури закриття місяця.
Для контролю діяльності підприємства з боку керівника призначений “Монітор керівника”, в якому зведені основні показники:
- залишки коштів на рахунках і в касах підприємства;
- дебіторська заборгованість – загальна, прострочена; кредиторська заборгованість – загальна, прострочена;
- прибутки та збитки; прострочені зобов’язання перед покупцями і замовниками з відвантаження товарів і надання послуг;
- прострочені зобов’язання постачальників і підрядників з поставки товарів та надання послуг.
- загальні показники: продажі, доходи й витрати, стан оборотних коштів (грошових коштів, запасів і дебіторської заборгованості);
- грошові кошти: залишки та рух грошових коштів в розрізі статей, за період;
- дебіторська заборгованість: залишки і динаміка за період, за термінами боргу;
- кредиторська заборгованість: залишки і динаміка за період, за термінами боргу.
Додатково можна отримати наступну інформацію:
- загальні показники: продажі, доходи і витрати, стан обігових коштів (грошових коштів, запасів і дебіторської заборгованості)
- грошові кошти: залишки і рух грошових коштів в розрізі статей, за період
- дебіторська заборгованість: залишки і динаміка за період, за строками боргу
- кредиторська заборгованість: залишки і динаміка за період, за строками боргу
Аналітичні звіти
Аналітичні звіти дозволяють отримувати інформацію по всіх розрізах обліку. Користувач може самостійно задавати рівень деталізації, параметри угрупування і критерії відбору даних у звітах відповідно до специфіки вирішуваних завдань, а також зберігати власні настройки звітів для подальшого використання. Завдяки цьому у кожного користувача формується перелік його особистих звітів згідно з його потребами.
Налаштування параметрів обліку
В процесі початкового налаштування здійснюється:
- реєстрація інформації по організаціях підприємства,
- реєстрація структури підприємства – підрозділів, складів,
- налаштування параметрів обліку,
- налаштування сервісних функцій,
- введення початкових даних за розділами обліку.
“Помічник початку роботи” спрощує початок роботи з системою. З його допомогою користувач, переходячи від етапу до етапу, може заповнити облікові дані, ввести залишки на початок роботи та виконати основні налаштування програми. Є можливість відключення розділів обліку, які не використовуються на підприємстві, наприклад облік зарплати або виробництва.
Інтеграція з конфігураціями BAS Бухгалтерія та BAS Роздрібна торгівля
Обмін даними з програмами “BAS Бухгалтерія” і “BAS Роздрібна торгівля” двосторонній, з можливістю налаштування напрямів. Обмін здійснюється на рівні документів і довідкової інформації.
Обмеження базової версії BAS Малий бізнес
“BAS Малий бізнес. Базова” має ряд технологічних та функціональних обмежень щодо версії ПРОФ:
- не підтримується ведення обліку операцій більш ніж однієї фірми в одній інформаційній базі; при цьому є можливість ведення обліку декількох організацій в окремих інформаційних базах на одному комп’ютері;
- з однією інформаційною базою в один момент часу може працювати тільки один користувач;
- не підтримується формування друкованих форм регламентованої звітності індивідуального підприємця – реалізовано тільки обмін із сервісом здачі електронної звітності Fredo Звіт;
- не підтримується зміна конфігурації, можна застосовувати тільки типову конфігурацію і встановлювати її оновлення;
- не підтримується робота у варіанті клієнт-сервер;
- не підтримується робота розподілених інформаційних баз (РІБ);
- не підтримує COM-з’єднання та Automation-сервер.
Якщо в організації виникне потреба ведення багатофірмового обліку в єдиній інформаційній базі, одночасної роботи декількох користувачів або з’являться інші задачі, які не вирішуються в рамках обмежень базової версії, то в цьому випадку організація зможе перейти на програму “BAS Малий бізнес” версії ПРОФ, яка не має зазначених обмежень.
Вартість рішення «BAS Малий бізнес»
Найменування |
Ціна, грн. без ПДВ |
BAS Малий бізнес |
8 400 |
BAS Малий бізнес. Комплект на 5 користувачів |
16 710 |
BAS Малий бізнес. Базова |
2 240 |
Програмний продукт постачається в електронному вигляді. У комплект поставки входять всі необхідні дистрибутиви, документація, набір пін-кодів, реєстраційна анкета і користувацька угода. Можна придбати основну поставку програмного продукту разом з клієнтськими і серверними ліцензіями (з ціллю збільшення кількості робочих місць чи/та для використання програми в клієнт-серверному режимі роботи).
Інформаційно-технологічний супровід
Всім користувачам важливо, щоб програма відповідала вимогам законодавства, а працювати з нею було зручно і просто. Укладення договору інформаційно-технологічного супроводу (ІТС) з компанією BrigIT якраз і є таким способом комплексної підтримки. В межах договору клієнт отримує легальні оновлення, а також додаткові сервіси (наприклад «Лінія консультацій», «Лекторій», Сервіс здачі електронної звітності FREDO Звіт, Доступ до матеріалів Інформаційної системи ІТС тощо), обсяг яких визначається типом договору (ТЕХНО, ПРОФ).
При покупці будь-якої програми для автоматизації бізнесу (крім базових версій) лінійки BAS клієнт отримує три місяці ІТС без додаткової оплати.
За детальною інформацією щодо сервісів, котрі надаються в межах договору ІТС, а також вартості підписки ІТС звертайтесь за контактним телефоном компанії BrigIT.